Friday, December 19, 2008

What's Life All About?

Ya-Allah wahai Tuhan Sekalian Alam..

Sesungguhnya aku bukanlah hambaMU yg taat.
Seringkali aku terleka...selalu juga lalai dlm mengingatiMU..
Ibadah yg wajib & sunat, pun sering aku abaikan..
Iman umpama buih di laut..barangkali ungkapan yg tepat menggambarkan
goyahnya imanku..

Namun KAU yg Maha Pemurah tidak pernah melupakan hambaMU ini..
Kau tetap memberi nikmat yg tidak terkira nilainya..
Tak terhingga banyaknya..

Alangkah hina andai aku tidak mampu mensyukurinya..


Duhai teman
Maafkan aku andai pernah mengasari kalian
Secara lisan, langsung mahupun tidak..
Sama ada sengaja mahupun tidak sengaja
Sedar atau tidak

Mungkin tulisan2 yg bersifat tinggi diri
Bermegah & berbangga dgn apa yg dimiliki

Sesungguhnya diri ini sgt kerdil
Mudah diperdaya musuh2 utama, syaitan & nafsu

Hingga terlupa, apa yg baik di sisiNYA & apa pula yg sebaliknya

Maka, ampunkan aku dunia & akhirat

Semoga hidup ini dpt dimanfaatkan sepenuhnya
Buat bekalan manghadap yg Maha ESA
Kerana di sana, hidup adalah abadi kekal selamanya..

Wassalam

Ikhlas,
Abu Humairah
Mohd Zairy Mohd Tamam
EE @ Ciki

9 comments:

Anonymous said...

adakh skali lg blog ini akan ditutup? hohohoh

Anonymous said...

alamak, janganlah tutup
saya cari makan via your blog...
wawawa....

Anonymous said...

alamak!! what happened nih?
ciki nak tutup blog dia ker?
eh ciki, kiranya benar, toksah la tutup blog.. krg kurang dah satu sumber bacaan aku, eheh..
-dent-

Unknown said...

No Komen

Abu Humairah said...

kui,
don't worry..ia tetap akan beroperasi spt biasa 24/7

yassin,
sbb tak dpt royalti,maka aku terpaksa tutup..hehehe

dent,
aik,Act2 yg tebal2 tu dah khatam ker??ekekeke

nurman,
no komen.huhu

roSebud said...

hahaha dah ade balik dah?
mcm chipsmore muahahaha..
24/7 tu apa bang?

kuizikel said...

rosebud..

24/7 x paham? u must b kidding me :)

ingat dah merajuk ke, ada blackmel dr mana2 pihak ke.. "jika kamu tulis kat blog, sy pncitkan tayar kereta kamu".. heh

roSebud said...

sudah la kau pojan.
aku tau dah..ciki dah bgtau hahaha..
nak kutuk aku le tu?ciss nanti kau!

kuizikel said...

hahahaa.. jgn marah.. nanti kena jual..

kuiz : 24/7/365 apakah dia?