Wednesday, December 24, 2008

Chronicle of Predator

Kalo biasa kite nengok org pompuan suka shopping2 handbag, kasut etc..etc...,
actually laki2 pun ade dunia yg tersendiri..

In particular, sportman cam aku ni (takde la sport sgt pun..)
Bezanye, kami takde la buat collection cam org pompuan tu (hehehe..)
Bila kasut dah lunyai..tak pun kasut hilang ke...baru la beli yg lain...
Tapi ade gak (yg spesis kaya-raya) yg kejap2 tukar..kejap2 tukar..

Utk kasut bola, actually aku adalah peminat setia Adidas Predator..
Walaupun tak mampu nak beli, setiap kali terserempak dgn kedai sukan..mesti aku singgah & belek2 but Predator tu...
Aura die..perghh...dpt pegang pun kire lega dah...

Beza Predator dgn but2 yg lain cuma kat depan but tu ade salut getah..
Adidas claim bola bole bend / curve..lebih lengkung dari biasa...
Especially kalo amik free kick..tu yg Beckham asyik score je kot..
Secara teorinya, mmg aku percaya..
Tapi praktikalnye...kalo dah tak terer tu...pakai but emas pun tak power gak...kih 3x

Ni 1st edition yg diorg introduce...
Inilah jugak but yg aku beli pada thn 2002 (kat UIA masa tu)
Aku beli kat Pertama Complex..tak silap below RM100..psl masa tu but ni dah tak laku..

Predator - 1994


-----------------------------------------------------------


Pastu Adidas bawak keluo yg ni plak..
Predator Rapier - 1995


-----------------------------------------------------------


Ha, yg ni tak silap Katt bagi aku (ke aku terbuat harta ek??!!alamak, mtk halal ye...)
Time ni kat Matrik PJ, sekitar 1998-1999..
Mmg tgh gile bola masa ni..
Kalo takde league game, ptg2 mesti tak miss turun padang punye..

Predator Touch - Euro 1996


-----------------------------------------------------------


Ni all-time favourite Predator aku..tapi takde rezeki nak pakai..
Tak silap aku, member aku si Pon budak Perlis pakai ni..

Teringat masa World Cup 1998, Beckham kene kad merah masa pakai but ni le..
Pastu TV kene rampas ngan warden..mane taknye, sampai ke subuh game tak abis2..
(wife aku sure tersengih ni, antara watak2 penting dlm drama yg tersebut..hehehe)

Yg penting, aku paling suka yg ni psl nampak sungguh garang, ganas & Predator..
(ape yg aku melalut ni??!!)
Predator Accelerator - World Cup 1998


-----------------------------------------------------------


Buat duit betul Adidas ni, asal Euro or World Cup je..sure introduce yg baru..

Predator Precision - Euro 2000


-----------------------------------------------------------


Claimed as the best Predator ever by many critics..
Japan & Korea jadik host masa ni..

Predator Mania - World Cup 2002


-----------------------------------------------------------


Agaknye engineer & designer diorg dah pening ape lagi improvement nak dibuat..
Lebih kurang sama je ngan Mania..dah sampai 'peak' la ni kot..

Predator Pulse - Euro 2004


-----------------------------------------------------------


This is mine...hehehe..

Predator Absolute - World Cup 2006


-----------------------------------------------------------


Latest edition of Predator..
Current price as at 21 Dec'08 is RM759..
WOW!!!!

Predator PowerSwerve - Euro 2008


-----------------------------------------------------------


Awal Disember aritu, Adidas buat warehouse sales kat Tmn Tun..
Blk keje, aku terus menyinggah..nak survey2 kot2 ade ape2 yg berkenan..
Kebetulan but last week baru koyak lps main friendly ngan budak2 ex-Matrik UIA..

Sampai2 situ..mak datuk!!!
Panjang giler beratur...
Pendekkan ceta aku pun beratur la..start pkl 6.05pm..pkl 7.30pm baru dpt masuk dlm..

Oleh sebab Maghrib pun dah nak ujung2..aku cuma aim benda yg mmg aku crk...
PREDATOR...

Kebetulan terjumpe menatang ni..size 9..aku try2..agak besar..
tapi aku dah tak peduli apa masa tu..janji dpt Predator!!!hehehe
Lagipun penat beratur sejam lebih..takkan nak beli stokin RM5 aje kan?!!!



Alhamdulillah...berjaya aku mendapatkan Predator Absolute kaler merah dgn harga RM120. Berbaloi la kan.. Mula2 aku expect but aku tu gred B, maknanye original price dlm RM300-400 gitu..

Last Saturday masa aku ronda2 Pertama Complex...jumpe kasut yg sebijik...tebal gak habuk die..kes lelong tak laku la ni, diorg letak price tag RM450...

Aku tanya taukey tu, yg ni harga asal berapa??
"RM700++" - jawab apek tu.
Kulit kangaroo ke? Aku tanya lagi..
(Setahu aku, Predator ade 3 gred..Kalo A, pakai kulit kangaroo..kalo B, pakai sintetik + kulit, kalo C, PVC & takde getah kat depan..org panggil replika)
"Ya lor..Ni yg Beckham pakai la. Tapi Beckham punya ade tulis nama maa"
Ceh, bole caya ke apek ni???!!!

Aku pun tak caya but aku tu sebenonye gred A @ bernilai RM700++ 2 tahun lps..

Apapun, moral of the story....
Berbelanjalah di warehouse sales..
You never know, sometimes you'll be lucky...


p/s: at press time, but tu masih belum menyentuh rumput..
sape2 yg berminat nak main sepak2 bola..tolonglah hubungi aku, please... :-)

8 comments:

kuizikel said...

jgn smpai tcabut sudah pakai oversize.. kang x psl2 but masuk gol...heh

Langit Jiwa said...

eh ciki, komplot menyeludup tv dari hostel pempuan tu aku pun terlibat gak tuh.. kan kita angkat sama2? haha..

boot oversize tu perkata kecik je.. kalau longgar boleh je sendal dgn kertas surat kabar gumpal2, eheh..

roSebud said...

weh akulah watak utama dalam kes penyeludupan Tv ke asrama putera.hahaha aku dan zaza adalah heroin dalam ceta tu..Oh Zaza jika kau terbaca, ingat lagi tak kita kena hukum dgn ustazah Mas..
sadis.lain kali nak buat jahat jgn ajak budak baik.Dalam kes ni budak baik itu adalah enn hahaha..

kuizikel said...

sib baik aku dh pindah skolah, klu tak mungkin aku tjebak skli..oh tidak.. aku bdk baik tau (ulang 10x)

Anonymous said...

gile fanat ngan predator..
wakkakaka

Abu Humairah said...

sket lg fanat ngan raket plak..hehehe..

oh, baru teringat..kejora antara watak hero dlm drama yg tersebut..
aku tukang cover line kt surau je masa tu...hehehe

Adli said...

mane2 but yg ko rs oversize tu ko helo je aku. aku ok je. huhu

Abu Humairah said...

adli,jdk keeper takyah pakai but predator...
nanti aku request adidas buat glove predator lak...hahaha