Monday, October 6, 2008

Aidilfitri 1429H

Wow, lama sungguh tak menulis..
Almaklum la, sibuk buat persiapan raya etc..
Mula bercuti since 27 Sept, start ari tu gak la schedule aku packed..

Raya Eve
Apa lagi, sibuk memasak le satu family..
Tugas utama aku, cam biasa la anyam ketupat serta memasukkan isi2nye..
Nasib le skill menganyam masih tak lupa, cuma ade slow skt le awal2 tu..
berlumba ngan ayah aku, half way ayah aku dah surrender (lenguh beb duduk lama2)
70 bijik gak dpt...
yg tak syoknye, abis semua ketupat aku keras kebatun (measurement out or beras terlebih kembang..hehehe)
Moral of the story: Beras tu 1/3 je, tangan jgn gatal!! Bio ketupat lembik dari keras mcm batu (kalo pakai sudu plastik konfem patah)

Photo Session
Kalo dah namanye raya, tak sah le kalo tak melaram ngan baju baru, ye tak?
Alhamdulillah, dpt gak beraya dgn baju baru. At first, aku ingat raya kali ni aku tak ke mane2.. Syukurlah kesihatan kembali normal..

Yang aku terperasan, ramai betul yg beraya dgn kaler hijau tahun ni..
Hmm, kebetulan agaknye..maklum la, 'bulan' pun semakin mengambang.. kat Muo pun dah ade 2 DUN bulan... :-)

Ni namanye freestyle pose. Abi & Umi punye la control ayu, si kenit tu buat pose ntah ape2...


Cheers..

Hepi sakan si Amierah ni..
mcm tau2 je thn ni dpt collect byk duit raya..
hehehe...








Left side family sebelah aku. Sedar tak sedar dah beso panjang adik2 aku...
Next plak parent sebelah wife aku..
Oleh sebab tak cukup korum, tak dpt le nak tayang gambo adik beradik ipar...sori ek...


Abis posing & acara bermaafan, kitorang singgah photoshop amik gambo studio..

5 tahun sekali..sekeping RM70++ gak apek tu charge..hampess... dah le tak bagi aku copy file, ade ke suruh aku scan aje... apehal...

baik amik ngan Jebon, member aku yg semakin meningkat naik prestasinye..tunggu die ade studio sendiri le gamaknye...hehehe..

Reunion - RAA 94~96
Dlm byk2 batch, batch 94~96 (SMTP Muar) ni la yg still in-touch walaupun lebih 10 tahun terpisah...
Every gathering, at least 50% attendance gak le...kalah tu attendance prep petang time kitorang nak PMR....hehehe...
Malam tu aku jdk bujang, pasal anak dara dah selamat beradu...
tahun demi tahun, populasi pun semakin bertambah..Alhamdulillah..
(Congrats in-advance to Napi & fiancee - kad ko aku tercicir kt umah Jebon..
insya-Allah aku pegi umah wife ko ek)

7 comments:

Anonymous said...

kalu ketupat keras kebatun kompem boleh buat main rondes....wakakakakak

Abu Humairah said...

kalo kena kepala, mau seminggu bengkak beb...hehehe..

next year aku buat ketupat yg bentuk bulat, baru best main rondes..
ooo,kutuk aku ye taib!!!

Anonymous said...

aha baru perasan ada gambo raya.. pergh sungguh hijau... nice2..

amik gambo studio kat mana tu? gila mahal n hampes.. kekekke

Anonymous said...

ciki, re-union RAA tu kita sama la, perasan bujang.. eheh..

Abu Humairah said...

hehe,sekali sekala jdk bujang..
pkl 2 pagi baru sampai umah..
nasib baik pak mertua aku tak terjaga..hehehe..

jgn amalkan selalu din,tak elok utk kesihatan.. :-)

roSebud said...

bang,pojan ade kamera mahal la bang, pasni soh dia je amik gambo kita..
weh pojan, mana gambo bunga@ kembang yg ko amek kat umah aku banyak2 tu?

Abu Humairah said...

wei pojan, ko train leklok pakai kamera mahal ko tu!! next year shot gambo kitorg ye...