Saturday, December 26, 2009

Bus-Stand Pagoh

Dah lama tak dining out kat tpt2 yg agak 'happening' dlm erti kata sebenar...

Utk aku, tpt yg aku consider happening ialah crowd yg sederhana, selesa & kebersihan yg bole diterima akal, aroma bau masakan dari periuk & kuali yg menggiurkan (ngiur??apakah!!!!).
Kalo tpt tu murah pun kire happening gak la kot...hehehe...

Mlm tadi, aku pun ajak le mak ayah aku makan luar.
Selalu bwk mkn luar kat KL aje, coz kalo kat Muo ni, masak aje le jawabnye..

Mula2 tu, nak bwk diorg gi secret recipe..
Ceh, nak berlagak le tu Muo pun ade Secret Recipe...hahaha...

Pastu teringat pulak kat satu tpt ni, dah lama gak tak singgah..

Bus-Stand Pagoh..itulah nama tptnya.. Sebenarnye perhentian bas express..
Kalo korang naik bas ke Muar, expected arrival pulak are pkl 8pm-12am.. maka turun2 bas je sure korang tak miss tpt mkn ni...

Kalo org dtg Muo pun, ni je satu2nye tpt mkn yg aku bole recommend..
Namun, kalo cuaca hujan, tak dpt la menikmati makanan dgn tenang, maklum le open concept..
Penah sekali aku berlari menyelamatkan pinggan & meja lantas berteduh kat celah2 org tunggu bas...

Berbalik cerita malam tadi...
Mak order laksa Johor, Ayah makan Mee Bandung Muar (original ok...bukan yg mcm mee tomyam, mee hailam, mee asam pedas yg aku penah jumpe tatkala order mee bandung kat KL nun).
Wife aku order Yong Tau Foo (yg ni pun payah jumpe, ade sup..kalo tpt2 lain yg kering tak berkuah)
Syafiq order mee hoon tom yam...& jeng 3x...
Aku order nasi goreng ayam berlada....terbaik!!

Alhamdulillah...nikmat sungguh reunion dgn makanan2 kegemaran yg mana aku dibesarkan dengannya...
Ditambah dgn air fresh orange berharga RM1.50 gelas sederhana beso..aikk,dah naik?? aritu baru RM1.20?!!!
Sudah maju Bandar Maharaniku yg tercinta.. (harga barang naik nilai kemajuan ape...)
Selain maju kerana sudah ade Secret Recipe...ahaks......

Punye la mengadap sampai lupa nak amik gambo utk ditepekkan di sini..
Korang bayangkan aje la camne rupa makanan2 yg aku sebut tu yerk.......

5 comments:

Unknown said...

Memang terbaik...:)

MizWaR_SuLHaFaT said...

yg kita singgah mlm tu dgn taib & Din ek ciki??

Abu Humairah said...

Nurman, blm try blm tau...hehehe

Myzwar, yg bile ek??lupe la..
kalo byk2 bas tu, ye la kot...

MizWaR_SuLHaFaT said...

yg ada bas kot.. rasanya masa tu balik b4 ko btunang... naik kancil :D

kuizikel said...

yong tau fuu terbaik, klu lalu blk kg mesti singgah untuk tapau sampai berbelas2 ringgit... hohohoho..

mee bandung kedai mana sedap? aku penat terkena skali tak sedap, terus tak layan dah..