Saturday, December 19, 2009

Kepada Allah Kita Kembali

Suhaimy Ali aka Ayah Mie adalah sepupu pada mak.
Besides sharing the same grandparent, another thing they share in common is
something what we called 'cancer'..

Kami tidaklah begitu rapat, hanya sejak aku turut sama berkongsi derita disahkan cancer patient..
sering kami mengunjungi & bertanya khabar sesama kami.

Beliau turut membantu memudahkan proses perpindahan rawatan mak dari Muar ke HUKM.

Aku faham deritanya, tambahan pula kansernya itu sudah di tahap 4.
Ini sms terakhir dari beliau 1st Dec tempoh hari..

"Salam. I am not doing so well as my hati (liver) is swollen already due to the cancer growing there.
Doctor, medically speaking, says I have about 3 more months. They have tried all types of chemo on me but now my body is not responding to them anymore. The cancer has become immune to them. Salam to your mom and father."

From:
Ayah Mie <+60133409050>

Date:
01/12/2009

Time:
1:07 PM


Mengalir air mata aku kat ofis masa tu membacakan smsnya..
Speechless, clueless....aku sebak nak reply sms Ayah Mie.
Hanya kepada Allah kite berserah..tu je yg mampu aku katakan...
Berat mata memandang, sesungguhnya maha berat bagi bahu yg memikulnya....

********


Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Manusia hanya mampu meramal...
Tak sampai 3 bulan, pagi ini (19th Dec 2009 @ 2 Muharam 1431H), Ayah Mie pulang ke rahmatullah...

Aku mendoakan semoga rohnya dirahmati & dicucuri rahmat Allah, Amin...

5 comments:

Unknown said...

Innalillah tumpang simpati Ciki..:(

~tuah.rimbun~ said...

sabar dengan dugaan..
cerita kau ni mengimbau kembali kenangan bapak ku..
luruh hati... bila doktor katakan only 3 week can be survive..

Langit Jiwa said...

innalillah..

al-Fatihah..

kejora said...

innalillahi wainnailaihi rajiun..
kepadanya jua kite kembali...

al-fatihah..

Abu Humairah said...

thanks all...

mdh2n jdk peringatan buat kite juga..