Monday, May 11, 2009

Jebat ~ Episode 3

Oh, the season has just begun!!
Bagi yang terlambat mengikuti brand-new season ni, anda bole buat revision Episode 1 & Episode 2.

Kalo episod yg lepas, aku kebetulan berada kat 'crime scene', namun hari ini aku tercegat kat ofis sambil menyiapkan keje2 yg tak sepenting kisah yg berlaku ptg tadi di KL Court, Jalan Duta.

Apapun, aku dpt information yg agak fresh memandangkan 'informer' aku berada di dalam court room (camne dia bole menyelinap masuk aku pun agak musykil pada dasarnya) di kala judge membacakan penghakiman yang bermukasurat kurang lebih 50 m/s..
Pergh..sejam lebih yg duduk dlm tu menunggu..Mau kebas punggung masing2!!
Apapun, yang ditunggu2 hanyalah ayat yang terakhir.. Takleh ke judge baca ayat yang terakhir dulu, pastu baru baca yang lain2??hehehe...

Bilamana aku mengkhabarkan kat seluruh bebudak ofis (maklum le, dpt info direct from the scene), semua seakan tak percaya..
Dah refresh byk2 kali The Star Online (ni je pun yg kami bole access kat ofis!!), pun lambat update..
Pastu aku pulak siap kene marah pasal membawakan berita yg tidak disahihkan oleh media tempatan..
(dlm hati aku, kalo The Star tak update langsung pun bole diterima akal..)

Apapun, keputusan hari ini, ikut pemerhatian aku hanyalah permulaan utk sebuah kisah yang panjang..
Tunggulah episod2 yang seterusnya.. Semoga kebenaran akan terserlah jua dan mudah-mudahan Allah melindungi orang2 yang benar..

Benarlah kata pujangga...hidup ibarat roda, sekejap di atas... kejap lagi kat bawah... pastu naik balik, pastu bawah, atas, bawah, atas, bawah... (dah macam berkawad la pulak!!)

Derhaka sudah, lelong sudah, kene heret keluo dewan pun dah. Ape la lagi drama seterusnya.. Nantikan episod2 seterusnya...
(Kalo buat filem sure box-office ni!!Kalo aku jdk director ade penerbit yg sanggup invest tak??ekekeke)

photo yg sempat di'snap' oleh informer aku ptg tadi, yang namanya dirahsiakan atas sebab2 keselamatan


Yang aku risaukan satu je, Camry tu jdk ke tak jdk lelong??!!
Hehehe...asyik2 Camry!!! Sudah2 la tu Ciki!!!!

p/s: Aku bukan ape, kesian kat keta tu tersadai gitu aje.. Berkarat le enjin VVT-i tu!!

3 comments:

~tuah.rimbun~ said...

bayaran bagi sebuah kejayaan
Tahniah Nizar..

Tapi bagi ku perjalanan mu masih jauh Nizar....

kejora said...

bagi balik pada rakyat...apa susah sangat.....tak paham aku....ishh...kang aku sepak kang seko2.

Langit Jiwa said...

lor, camry tu tak jadik lelong ke? baru cadang nak pecah tabung safiyyah buat byr pendahuluan, eheh..