Wednesday, March 18, 2009

Jom Gi Aquaria

Seeing is believing..
That's all I can say..

Walaupun aku cuba berkali2 keluar & masuk ke tunnel itu, utk merakam shoot2 yg menarik...aku kecewa...

Pastinya melihat dgn mata sendiri tidak akan sama..
Apa yg dirakam & apa yg dilihat amat2 jauh berbeza..

Aku suggest sape2 yg ade kamera DLSR yg riban2 tu, try amik shoot kat dlm tu..
Mesti sehari suntuk korang lepak dlm tu..
Masa trip kami, ade la 2-3 mat salleh yg begitu khusyuk..
Tapi sayangnye, dlm tu takleh pakai flash..
Pandai2 le korang(read as Kui) gunakan ilmu2 fizik yg ade..hehehe..
(tanya kak zubye ko tu!!hehehe)


Maka aku ingin menyeru sesape yg ade kelapangan, ayuhlah pergi ke KL Aquaria, saksikan sendiri kehidupan laut yg sgt indah lagi mendamaikan..

Untuk pegi scuba-diving & buat dokumentari macam arwah Irwin aka Crocodile Hunter amatlah di luar kemampuan..

Even menonton channel Discovery atau National Geographic tetap takkan dapat 'feeling' yg sama..

Tatkala melihat kehidupan2 itu, hanya yang terkeluar dari mulut ini hanyalah "Subhanallah"
Terlalu kerdil kita dibandingkan dgn segala penciptaanNYA...

Semoga dapat kutingkatkan lagi iman, yang lebih nipis dari kulit bawang & lebih kecil dari biji sawi ini...
Amin...



P/S: Antara detik2 yang dapat dirakam..

6 comments:

kuizikel said...

aku tatau la, masa aku pegi awal2 dulu, aku rasa tak minat gi aquaria.. katak, ikan... kecuali part ikan jaws je aku *teruja* sket ..hehehhehe..

siap bwk adik aku awa n aida, siap buat lukisan sketch katun yg sikit pon tak sama ngan muka diaorg...hahahaha...

Langit Jiwa said...

waahh, abi dah excited, apatah lagi amierah, mesti lagi excited punye tgk ikan2..

Unknown said...

Hmm susah ek ambik gambar kat dalam tu

Abu Humairah said...

kui: masa tu ikan kecik2 lg kot..hehehe...
jaws tu mmg favourite..menjerit2 org bile die lalu dpn

dent: opss, terlebih sudah..
aku ni nampak over-excited ke jakun eh??

nurman: a'aa..payah skt. 1st pasal lighting kurang (takleh flash takut ikan tergezut), 2nd ikan tu berenang2 dgn lajunye..still photo aku byk dpt gambo ekor je...hahaha

Adli said...

aku penah try amik gambar tanpa flash, tp compact camera ni kalo takde flash mmg tak cantik especially kat low light condition. kat dlm tunnel Aquaria tu gambar jadi biru je.

kalo DSLR aku pnh tgk org pakai flash diffuser, mcm tudung kat kepala flash tu. maybe utk kurangkan power flash tu. gambar boleh jadi chantek kot

~tuah.rimbun~ said...

aquaria KL mmg class...
best sbb boleh pegang ikan..
boleh pegang penyu..

penguin dgn pirana jerr yg belum ada...