Saturday, January 3, 2009

Jom Gi Mengail @ D'Muara


Teringat masa aku darjah khas ('darjah 7' utk sekolah agama kat Johor), cikgu aku penah bagitau...
antara perkara2 yg kalau kite lihat dpt pahala:-
- Mak Ayah
- Al-Quran
- Kaabah
- Laut

Aku sambut hari pertama 2009 kat Pt.Hj.Dorani, area Sabak Bernam.
Lebih spesifik lagi, kat D'Muara Marine Park..

Dah lama tak memancing, last dulu ngan ayah aku kat Sg. Muar yg byk ikan duri & belut itu..

It was a great feeling..w/p cuma dpt ikan gelama yg setiap sekor beratnye kalo timbang, jarum tu tak bergerak...hehehe...

Lantas dilepaskan semua ikan2 tersebut agar tahun dpn bile aku dtg lagi, ikan2 tu dah beso & berat2 belaka... :-)

P/S: Utk cerita & aksi2 yg lebih panas..sila layari yg di sini dan yg di sana.

7 comments:

kuizikel said...

aha lps ni rasa kena beli sotong la plak....sdp gak sotong bako :)

Anonymous said...

I like your blog

Anonymous said...

After reading the information, I may have different views, but I do think this is good BLOG!

MizWaR_SuLHaFaT said...

jepun ke cina mana tu ciki? hoho..

kuizikel said...

wah ramai peminat blog ko ni ciki..kakakakkakakak

Anonymous said...

Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!
Rope,Twine

Unknown said...



Thats a complete Bundle of knowledge what an amazing post.
Get Lean Six Sigma Green Belt Offered By HenryHarvin