Friday, January 23, 2009

Auf Wiedersehen

Makin ramai aku wish selamat jalan..
tetiba makin panjang plak list yg nak berhijrah ni rupa2nye...

Latest finding, Shaiful aka Cipul..
(actually dah tau lama, terlupa psl asyik delay coz visa tak approve..hehehe)
Sebelum dia merajuk, aku pun nak le dedicatekan entry ni utk die pulak..



Dia keje kat MISC..rase2 mcm dah lebih 4 thn, since graduated...
Rezeki anak, dpt plak join exchange program..pegi Germany utk 6 bln (26 Jan'09 ni berangkat)..
Aku dah kirim Volkswagen Bettle sebijik...
sape2 nak order bole le kirim skrg...hahahaha..


Rewind..

Aku berkenalan dgn si Cipul ni masa kat Matric UIA..

Masa orientation (kat UIA panggil Taaruf Week), kitorg asyik le kene paksa jln pimpin tgn ngan orang sebelah..
takde sivik punye committee..
kalo lintas jalan ok le pimpin tgn..
dah tua bangka berjanggut, jln pegi dewan pun kene pimpin gak!!!

So, salah seorg yg aku 'terpimpin' tangannya (auw..tak rela you...) adalah Cipul..
tup2 rupa2nye bilik aku sebelah je ngan bilik die..
aku blk 328..die 327
(pergh...w/p aku ade sindrom memory loss akibat chemo,ade gak memory2 yg masih tertinggal)

Tapi aku segan skt ngan die ni psl die ni ex-KISAS..geng ngan budak2 baik..
Aku plak masa kat matric hantu bola, so masa2 aku lebih byk bersama rakan2 seperhantuan aku gak la..

Alhamdulillah...
Ukhwah berkekalan sampai ari ini.

Sampai sekarang, mak aku selalu quote "kawan budak Klang yg rajin basuh pinggan" merujuk pada si Cipul!!!
Padahal ade la sekeping dua yg die basuh masa dtg beraya umah aku dulu tu...
Ceh....

Fast forward

Dah,cukup le aku membebel tak tentu pasal..

Jgn risaukan Azie & Aisya ye Cipul..
ade ape2 kitorg tengok2kan..insya-Allah..

Just wanna wish you BON VOYAGE...
have a safe journey, have fun & wonderful life over there..
treasure every moment...

Semoga semakin jauh perjalanan kita, semakin dekat pula kita dgn Pencipta kita..
Adios..

Note:
Auf Wiedersehen = goodbye (bahasa Jerman)
ni pun aku tanya Cipul..
kalo maksud die pisang goreng,
maknanye aku & korang2 semua telah ditipu oleh Cipul gak la..hehehe..

6 comments:

hang_lipur said...

haah laa...
babai cipul
see u in 6month time...
time tu aisyah dah pandai merangkak dah.....

*time taaruf week korg jalan pegang tgn?ade yer??igt kene lari jerr...

wanrulez said...

uish...

x tau pun cipul akan berhijrah.
naper x bwk sekali anak bini.
kalau aku....mau angau

Adli said...

aiyo.. murahnye rezeki cipul. tumpang bangga!

Abu Humairah said...

nadey:pegang tgn sambil lari..ragging alaf baru..

wan:cipul g survey sorg dulu..agak2 best nanti angkut le satu family..

adli:kalo bdk sek aku pun mesti aku bangga giler

kuizikel said...

aper pegang tgn? biar betik.. pmpuan pon tade wat camtu otey...eheheheh

tapi berkat pegang tgn la ukhwah berkekalan, tak gitew?

good luck my fren... aku pon nak beetles sbijik 2 :)

Unknown said...

Hati2 kat negara orang, jangan terpikat dengan orang sana pulak yer cipul :P