Tuesday, April 21, 2009

Still in Mourning

Salam buat semua..

Rindu utk menaip setelah agak lama menyepi..

Tiap2 hari aku jelingkan aje macbook ni..
wife aku yg semakin hari semakin rancak..
kesian die, selama ni aku je byk guna!

byk jugak idea2 utk entry kat blog ni yg aku biarkan berlalu tanpa coretan...

biarlah, dlm hidup..sememangnye kite takkan dpt segala yg kite inginkan...
bile dapat, bersyukur..
bile tidak, redha...

dua2 pun dpt pahala..

bolehlah dikatakan aku berkabung...bersempena pemergian Atuk Encik baru2 ini..
ditambah pulak dgn ulangtahun tarikh keramat "Black 14" serta urutan2 peristiwa berkenaan yang genap setahun.

sengaja aku membiarkan diri aku melayan perasaan..

Entahlah yerk, ada orang kata barang yang lepas usah dikenang..
Tapi aku agak bersetuju dgn Dr. M dlm blognya bilamana beliau memesan agar jgn dilupakan sejarah..
Walaupun tulisannya ni dalam konteks yang berlainan, matlamat & manfaatnya mungkin sama..

Mungkinkah dengan mengingati peristiwa2 lalu, hati ini akan kembali insaf..
Then, why not?!

Sebenarnya, bukanlah aku terbawa2 ingatan ini...
Kebetulan sebenarnya...

Tanggal 14/4/09 aritu, mak ayah aku ada kat KL utk rawatan susulan..
Balik keje, aku pun singgah la seksyen 9, Shah Alam utk membeli sup Ani Utara..
Sebelum balik umah, tiba waktu maghrib..
Tak semena2 aku dapati diri aku berada di surau yang sama.. pada tarikh yang sama.. cuma tahun yg berbeza..

Subhanallah...
Adakah Kau ingin mengingatkan daku yang sering alpa ini, ya-Tuhan??
Sepanjang perjalanan pulang... entah kenapa hati ini sebak & syahdu tetapi lapang...
Setahun yang lalu, aku nyaris2 nak stopkan kereta tepi jalan coz perut tersangat senak!!
Syukur Alhamdulillah...

Surau Al-Ittihadiyyah, Seksyen 9, Shah Alam - 21/4/09 - one year after operation


Gambar atas ni aku amik tgh ari tadi.. Pegi Celcom nak upgrade simcard ke 3G. Slow betul aku ni.. Org lain dah pakai 7G!! Eh, ade ke 7G?? hehehe.. bodoh sungguh lawak yang tak kelakar ini..

Last but not least, last week jugak wife aku hadiahkan sebuah buku yang sangat2 bermakna..
At first, aku gelak aje bile baca tajuk buku ni..
For dummies?? Apekehelnye yob?!!



Tapi bile dibelek2, banyak lagi yang aku perlu tahu sebenarnya...
Nanti ye yang, kite khatamkan dulu ngaji untuk Atuk Encik..
Baru le bukak & baca from cover to cover, deal??

Life goes on...
Remember!! Treasure every moment..

Goodnite..

3 comments:

~tuah.rimbun~ said...

today is a give...
tomorrow is mystery..

hang_lipur said...

yg lepas biarkan berlalu... biar jadi sejarah... kita yg hidup harus meneruskan hidup.. mencari keberkatan dan keredhaan dari-Nya...

Langit Jiwa said...

yups, whatever it is, life must go on..