Monday, February 23, 2009

It's Written There

Last weekend, agak penuh jadual aku..
Mengemas umah, teman wife aku pegi office event, nengok progress umah baru, survey contractor utk kitchen cabinet (sape2 ade recommendation bole bagitau ek) and last but not least..first time ever bwk Amierah masuk cinema nengok ceta Geng (4 1/2 bintang aku bagi!!)

Sabtu pagi, lps anto adik aku pegi SMAKL (exam PTD..which I always failed..hehe) kitorang pun bergegas la ke Shah Alam, kat Panasonic punye Sport Complex..
Dulu penah gak lawan bola sekali kat situ (CPA Australia punye event)

Sekarang ni, diorg dah rename as MSN Sport Complex..
Hmm, agaknye Panasonic bagi free kat kerajaan M'sia kot..agaknye..

JOLSUA (long form aku tak tau maknanye..ala2 inter-dept sport carnival utk budak2 kehakiman..)
Budak2??
tak sesuai...mau aku kene tahan reman ngan majistret2 tu semua kang...
Maaf tuan2 & puan2...hehehe

Wife aku beria nak dtg utk bagi sokongan moral kat rakan2 ofis..
Aku dah suruh die masuk badminton, tapi...hmm..tahun depan katanye...hehehe...

Oleh kerana kitorang share in common kawan2 (kawan die kawan aku aku gak..vice versa)
maka secara tak sengaja aku kelihatan terpekik terjerit support team netball KL..
auww.....
1st time aku nengok org main netball.
Term ape yg diorg panggil lps masukkan bola kat jaring pun aku tak tau..
Main jerit "GOL" aje... (eh, gol la kan?? takkan nak jerit "NET" plak...)
hahaha....

Bagus gak aku ikut, dpt jumpa kawan2 lama, Dent, Asraf, Faizi etc...
Dpt la sembang2 & tanya khabar...

Lps lunch, baru la team badminton KL start main (Azah, Midah, Faizi dll).
Kene lawan geng2 Putrajaya...

Tengah2 main (konon2 aku pun sibuk la atur strategi utk Azah..hehe), ade org menjerit & aku nengok org ramai berkerumun...

Rupa2nye, ade sorang player dari Putrajaya tgh mengerang mcm sesak nafas camtu.
Aku suspect maybe die ade asma, psl nafas die mcm tersekat2...

Lama gak die terbaring situ, tapi apsl St. John yg aku nampak pagi td tak dtg2??
Tunggu ambulan pun tak sampai2, last2 kawan2 die bwk sendiri pegi hospital/klinik..

Apa agaknye punca die jdk begitu?
Main lama sgt ke..or ada sakit ape2 ke..

Aku yg sejak akhir2 ni selalu main badminton pun jdk cuak..
Tambahan pulak kes bekas MP K.T'ganu yg meninggal ketika main badminton tak berapa lama dulu...

Since games pun dah abis..maka kitorang pun teruskan la acara dgn melawat tapak bakal umah kat Sg. Buloh.

On the way, wife aku dpt sms..mengatakan hamba Allah tadi dah meninggal dunia..
Probably sakit jantung..
Innalillahi wa inna ilaihi raajiun...
Tergamam seketika aku & wife aku..
Terkenang detik tadi...astagfirullah...

Begitulah...ajal apabila tiba..tidak akan dilambatkan ataupun dipercepatkan walau sesaat...

Telah tertulis di sana...

Mudah-mudahan rohnya dicucuri rahmat...
Al-Fatihah..

7 comments:

Anonymous said...

Innalillahi wainna ilaihi rajiun....

Langit Jiwa said...

tak sangka tul aku event yg sepatutnya fun berakhir dgn insiden sedih camnih.. tp walau apa pun arwah menghembuskan nafas terakhir dgn penuh maruah sbb dgrnya dia menang 1st set before walk off pd set kedua sbb dah sesak nafas sgt..

al-fatihah..

Unknown said...

aku sampai sekarang teringat-ingat weh walaupun bukan aku yang lwaan dia aritu..tibe2 je aku nak nangis lepas baca blog kau ni..al-fatihah unutuk allahyarham

kuizikel said...

al-fatihah...

tak mampu nak ulas aper..(;_;)

~tuah.rimbun~ said...

semuga rohnya dicucuri rahmat...
amin...

No 1 silent killer in Malaysia..
Heart attack...

tak perlulah nk promosi insuran di sini... nanti ramai yg lari...

opppsss.....

roSebud said...

ralat: wife ciki menerima panggilan tipon dari kawannya bukannya sms hikhik..

infO: Arwah berusia 26-27 tahun.
belum berkahwin.berasal dari bentong pahang dan bekerja di jabatan peguam negara putrajaya.

Unknown said...

al - fatihah

Aku pun baru je kena semput ni..huhu