Tuesday, August 5, 2008

MRR2 Oh MRR2

Pagi Ahad 3 Ogos, kebetulan masa nak hantar adik ipar aku ke Kepong Sentral.. aku lalu la bawah flyover MRR2 tu.

Masa tu ketulan2 batu berselerak atas jalan, aku dah suspek mesti MRR2 buat hal lagi.
Photographer plak berpusu2 nak amik shot terbaik utk paper masing2..
Mujur la jalan tak jem, tapi polis dah sibuk letak kon tutup jalan..

Ikutkan hati, memang le nak busybody (sifat semulajadi rakyat Malaysia). Kita slowkan keta nak nengok keta eksiden or keta rosak or even keta yg takde ape2 masalah yg berhenti tepi jalan...Standard la tu.

Tapi oleh kerana aku demam 2-3 hari ni, niat tu dibatalkan aje. Kalo tak, for sure batang hidung aku akan kelihatan di tepi kren tu..hahaha

Nengok la mamat2 motor tu.. Bukan main usha lagi, kalo nak tolong repair takpe gak!!

Sebagai regular user MRR2, memang satu penderitaan kalo flyover MMR tu ditutup, even satu lane.
Kalo tutup semua & kene lalu bawah..masa tu la terasa nak beli helikopter sebijik..

2 tahun lepas, masa kes pertama MMR2 tutup dlm 4 bulan..antara mangsa keadaan adalah wife aku.
Berulang dari Bdr Sri Damansara ke Wangsa Maju, MMR2 tu je la jalan yg ada.
Natijahnye, setiap hari aku berbuka sorang2 & wife aku kene buka posa dlm keta..
Hopefully, Ramadhan nanti dah OK.
Walaupun kami skrg dah bole skip MRR2 tu, pasti ramai lagi yg bakal berbuka dalam keta kalo repair tu makan masa berbulan2.

P/S: Samy Vellu goyang kaki kali ni, takyah susah2 lagi nak menjawab pada press.. :-)

1 comment:

Anonymous said...

aduhai..bila la tol nak hapus..setiap hari tol saje RM 7.20pi balik.Sebulan?Setahun?