Wednesday, June 3, 2009

I Found A New Job!!

Kilangku tutup selama seminggu..
Periodical maintenance..
Cuti2 yg jatuh ari Sabtu ditampal2...eg: Wesak & Besday YDPA serta lain2 yg aku tak ingat..
Orang bagi cuti tu cuti je la, ye tak??
30/5 ~ 7/6..Maknanye ade 9 hari...
Plan asal nak kemas umah baru..
Tapi pasal kunci blm dpt, makanya pulang ke desa la langkah terbaik..

Tapi oleh kerana ada org dok tanya apasal kilang tutup, dah bankrup ke?

Maka, inilah jawapan terbaru aku..
Aku kini seorang....

Peraih durian


Mukaddimah
Tidak, aku tidak sekali2 bermaksud memperkecilkan mereka2 yg tidak kenal pokok durian lantaran latar belakang kehidupan berbeza..
Seperti aku juga yg pabila ke pasar pagi tadi, bertanya setiap orang bagaimanakah rupa peria katak...

For the benefit of those yang kurang pasti..

Dusun Nan Permai
Dah tinggal 2 batang je pokok durian milik Wak Misman, merangkap mertua aku..
Dulu wife aku ckp ade 20 btg, tapi ditebang atas sebab2 yg tak dpt dielakkan..

Depan umah ade sebatang lagi, tapi buahnye blm gugur lagi...
Mungkin masih dlm proses 'pemejalsedapan' yg di peringkat terakhir..
Seminggu dua gugur la tu, Insya-Allah...

Maka, sesudah sarapan kami memulakan operasi mengutip buah2 durian itu...

Tidak ramai yg sedar, menghidu aromanya adalah sebahagian proses Quality Check (QC)..
Apa, ingat kat kilang aje ade QC??


Perghh, feeling mencari buah durian di celah2 semak, mencium aromanya sambil mencangkung...
Indescribable!! :-)


Kalo dah namanya taukey, mesti la ade pekerja2nye..ye tak?!
Employee of the month..hehehe


Dan ini buah mempelam...biasanya dipanggil buah kau itu...hehehe...
Kalo durian sebagai core product, ni kire side business le..
Sape nak rase silalah singgah ke Kg. Pt. Baru, Bt.18 Ayer Hitam, 83500 Parit Sulong...


King of Fruits


Kutipan hari pertama dalam 10 bijik..
Hari kedua meningkat sebanyak 14 bijik..
Harap2 esok akan mendatangkan pulangan yg lebih lumayan..
Mungkinkah akan ku'extend' cutiku hingga ke minggu depan???

13 comments:

kuizikel said...

wei aku nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

wah...sedap tuh...wei, aku nak blk la muo esok...ko pass la buah durian & pelam sebijik 2...meleleh air liur aku tgk..nasib baik aku x pregnant..hahahah..kalox, memang dgn muka yg cun lagi x malu aku serbu umh mertua ko...

Anonymous said...

ciki,
Boleh ke aku singgah nie?...sedapnyerrr nmpk...!!

Abu Humairah said...

cik anon,nak singgah bole..
sila perkenalkan diri anda berserta no. I/C terkini...

aku kira sampai 3..
satu...dua...tiga....
hahaha, kat tepi muo-BP pun byk org jual...ekekekeke...

Anonymous said...

x nak yg kat tepi2 jln tu x fresh aku tgk..tangkai durian tu nmpk kering jer..

Langit Jiwa said...

ciki cuti tu okay, aku paham la sebab kilang tutup.. tapi yg si nud tu? eheheh..
(jeles sebab org lain cuti)

Unknown said...

Memang jeles la dapat cuti2 ni...uish sedap tul buah mempel.. buah kau itu katanya

~tuah.rimbun~ said...

seronoknya..
pesal kat rumah mak aku tak ada?

Nadiah said...

Aduh duh Tuan Din, maahap la yer,cuti ni dah mintak awal bulan lagik hikhik.. kerajaan dah providekan cuti, kenalah manfaatkan sebaiknya hikhik...bukan senang nak dpt balik kampung tido lebih dari satu malam ..

sekali dapat 3 malam daa..duh nikmatnyaa...

deqan said...

mmm. nyumm..nyum,.. goreng pon sodap!!! bila nak merasa bubur durian tangan nud nih..

sweet la korang ni.. jeles i nengok.. tapi i pun sweet gak.. muahhaha...

hang_lipur said...

sedaaap nyerrr duyan!!! bole tak bawak sket nnt masa bday ujam?? heheeh... mcm org ngidam plk...kekekeek

Abu Humairah said...

kui: aku pun nak..

anon: ok la,krn anda sunguh bersungguh2..singgah le umah...

dent: err..arr..ko tu yg susah cuti, asyik reman je memanjang..

nurman: kalo baby ko yg nak,sure aku pos ke ipoh

yasin: oo..tunggu la seminggu dua

deq an: sweet, sweet sour, tiga rasa..semua kami suka...

nadey: ape kata tempah kek bentuk durian??pastu durian flavor..mesti meletup..bau satu jln kuching...

Abu Humairah said...
This comment has been removed by the author.