Thursday, October 8, 2009

Berita Dari Langit

Utk yg blm sedia maklum, my wife is back with new blog..
Mudah-mudahan ada manfaat...menulis adalah terapi...bak katanye..hehehe
Berita Dari Langit


************


Antara isi kandungan khutbah terakhir Nabi Muhammad s.a.w., bahawa syaitan telah gagal utk menyesatkan umat Islam dlm perkara2 yg besar..
Maka berhati2lah dgn pujukan syaitan dlm perkara2 yg kecil..

Seminggu yg lepas, aku hampir bertekak dgn security kat apartment, gara2 aku parking lama (1/2 hari je pun) kat visitors' parking...Mungkin salah aku jugak...Guard tu sekadar menjalankan tugasnya..
Kemudiannya, mlm tadi tatkala 'mengeteh' bersama rakan2 seper'badminton'an, aku nyaris tinggikan suara pada mamak yg salah amik order..
Aku takde order apa2 die bole ckp aku sebut roti telur...
Remeh je pun...hehehe

Benarlah kata2 Rasulullah itu, syaitan tidak akan berputus asa utk mendorong kite melakukan segala macam kejahatan, w/p nampak kecil...

Ya-Allah, lindungilah kami dari segala dosa, kecil mahupun besar..AMIN..

Wallahua'lam..

5 comments:

MizWaR_SuLHaFaT said...

ohh.... cemana la aku nk control.. baru smlm tinggikan suara kat Alamanda... hhmm....

Adli said...

bagus btl taktik mamak tu nak menjual. makan je la ye tak?

kejora said...

....dan roti telur bawang itu telah selamat masuk ke perut orang lain..hahhahahaha

Langit Jiwa said...

aku tau masuk perut sapa.. masuk perut org yg ketawa besar tu lah..

Unknown said...

Besar betul tanggungjawab ko ciki..buatlah apa yang terbaik..k.sama2 kita doakan