Monday, September 28, 2009

A Week After

Salam Syawal...

Seminggu sudah berhari raya..masing2 pun kembali menghadap bos, meja & PC dgn hati yg berbaur..
Berbaur? Apakah.... hehehe...

posing istimewa Syawal


hahaha...yang ni lagi special...



Sehingga saat ini,aku masih menghabiskan sisa2 cuti berbaki sehari..

Alhamdulillah...semua aktiviti2 berjalan lancar.
Tahun ini, rumah2 yg aku lawati agak berkurangan.
Antara lainnya disebabkan kesihatan mak yg tak mengizinkan..

di pagi 1 Syawal yang hening


3 Syawal...tak berapa hening dah psl tak pakai baju melayu...hehehe




Apa yang menariknya raya tahun ni, aku berjaya buat ucapan kat radio IKIM masa ptg 29 Ramadhan, menjelang 1 Syawal...
Walaupun aku tahu ramai yg tidak mendengarnya kerana nengok TV atau sibuk memasak ketupat serta pasang langsir mahupun membakar lemang..

Kemudiannya, pada pagi tadi (Isnin 9 Syawal), wife aku berjaya pulak bercakap dgn FBI & Fafau dlm Hot.fm.
Ade ke patut nak mintak bukak lagu raya sampai sebulan!!! Puasa tahun ni semua pun tak cukup 30 hari ape....

Kesimpulannya, sape2 yg nak call radio, bole le pinjam phone aku ye..hahaha....
Sungguhpun pada raya ke-5 aritu, aku nyaris tukar ke Maxis akibat line Celcom yg down serta hampir menyebabkan futsal reunion aku ngan budak2 RAA Tun Perak mlm tu terpaksa dibatalkan...hehehe...

Malam tadi, suatu keajaiban jugak...pasal perjalanan pulang ke KL lancar selembut sutera..
Walaupun ade kereta eksiden yg "turn turtle" dekat2 area exit Nilai/KLIA, keluo umah pkl 10.45pm sampai umah pkl 1.30am kire standard la tu...

Aku rase driver tu pulas abis, pasal terlajak nak masuk exit tu.
Aku ade peristiwa depan mata gak, kat exit Subang Airport. Exit situ memang kat selekoh, so mamat Jepun yg naik Land Cruiser ni tgh pecut2 laju kat lane kanan sekali tetiba nak masuk exit situ..
Ape lagi...bergolek2 & memantul2 keta tu sebijik cam keta James Bond...
Syukur aku terlewat 2-3 detik, kalo tak silap haribulan menghempap aku & moto Kriss BJE 561ku....


Sengaja aku lebihkan sehari cuti arini, pasal nak uruskan hal2 umah pulak...
Sempat la jugak menghabiskan duit membeli lampu & kipas...

Overrun?? Itulah istilah terbaru dalam hidupku yg sering berlegar2 semenjak dua menjak ni..
Berbelanjalah ikut keperluan, bukan kemahuan, ye kawan2.....
Banyak la jugak ilmu2 duniawi yg dipelajari setakat ni..
Bila banyak kite rase kite tahu, akan semakin banyaklah kite akan sedari bahawa banyak lagi yg kite tak tahu...

cucu2 wak Misman

6 comments:

izzah said...

salam aidilfitri...dari saya ..dah lama jadik silent rider..seronok jumpa budak2 uia wp di alam maya...tgk masing2 dh ade kerjaya,keluarga etc...kat toyota finance bhgn ape..saya keje kat kuantan,financial accounting.....izah,IIUM accounting,class 2004

kuizikel said...

pergh dapat call FBI n fafau tu.. dahsyat..

sian gambo abg long terpotong, tinggi sgt.. ke ko sabotaj? haha

nnn said...

bukan 3 syawal la.2 syawal kan?

nad said...

bukan 3 syawal la.2 syawal kan?

Abu Humairah said...

izzah...thanks 4 visiting..
ingat2 lupa la...kalo nengok muka cam la kot..
kat cost planning dept...

kui...tu la psl...nasib tak terpotong tang leher..hehehe..
tripod tu yg senget!!hehehe

nad...sori, typo error..

Unknown said...

ntak berpeluang pun nak bergambar ramai2 gini...sumer sibuk buat hal memasing...event dah ada camera baru katanya..seronok tgk gambar ramai2 gini